Školský podporný tím

Školský podporný tím je multidisciplinárny tím odborníkov, ktorý pracuje na poskytovaní komplexnej podpory žiakom, učiteľom a rodičom v školskom prostredí. Jeho hlavným cieľom je vytvárať bezpečné, inkluzívne a podporné prostredie, ktoré pomáha žiakom dosahovať vzdelávacie, emocionálne a sociálne ciele. Tím sa zameriava na riešenie rôznych problémov žiakov – či už ide o vzdelávacie ťažkosti, emocionálne problémy, sociálne prekážky alebo iné rizikové faktory.

Zloženie školského podporného tímu

Odborní zamestnanci:

Školská psychologička – Mgr. Jana Kikelová
Sociálny pedagóg – PhDr. Jakub Pikna, PhD.

Pedagogickí zamestnanci:

Pedagogický asistent – Mgr. Miroslav Banda
Pedagogický asistent – Mgr. Jakub Holovka
Pedagogická asistentka – Ing. Katarína Danišíková
Koordinátor prevencie – Mgr. Karol Guldan
Výchovný poradca – Mgr. Martin Mozola


ŠKOLSKÁ PSYCHOLOGIČKA

Mgr. Jana Kikelová

Školská psychologička sa zameriava na psychologickú podporu a rozvoj žiakov a spoluprácu s pedagógmi a rodičmi pri riešení problémov v oblasti duševného zdravia a vzdelávania.

Školská psychologička zohráva kľúčovú úlohu pri poskytovaní psychologickej podpory žiakom, učiteľom a rodičom v školskom prostredí. Hlavným cieľom je podpora duševného zdravia žiakov, riešenie emocionálnych, behaviorálnych a vzdelávacích problémov a prispievanie k pozitívnej atmosfére v škole.

Kompetencie a aktivity školskej psychologičky v škole


SOCIÁLNY PEDAGÓG

PhDr. Jakub Pikna, PhD.

Sociálny pedagóg poskytuje žiakom podporu v kľúčových oblastiach, ktoré ovplyvňujú ich osobný, sociálny a vzdelávací rozvoj. Jeho úlohou je pomáhať žiakom zvládať osobné problémy, ako sú emocionálne ťažkosti, nízke sebavedomie, sociálna izolácia či konflikty v triede alebo doma. Okrem toho sa zameriava na prevenciu rizikového správania, ako je šikanovanie, záškoláctvo, agresivita alebo závislosti, a to prostredníctvom organizovania preventívnych programov a workshopov.

Kompetencie a aktivity sociálneho pedagóga v škole


PEDAGOGICKÍ ASISTENTI

Mgr. Miroslav Banda
Mgr. Jakub Holovka
Ing. Katarína Danišiková

Pedagogickí asistenti v školskom prostredí na Slovensku zohrávajú dôležitú úlohu pri podpore žiakov so špeciálnymi potrebami, uľahčení vzdelávacieho procesu a zabezpečení inkluzívneho prostredia. Ich kompetencie a konkrétne aktivity sú upravené v legislatíve, napríklad v Zákone č. 138/2019 Z. z. o pedagogických a odborných zamestnancoch a ďalších predpisoch súvisiacich s inkluzívnym vzdelávaním.

Kompetencie a aktivity pedagogických asistentov


KOORDINÁTOR PREVENCIE

Mgr. Karol Guldan

Koordinátor prevencie v škole zohráva dôležitú úlohu v oblasti prevencie rizikového správania žiakov a v podpore ich duševného zdravia. Táto pozícia je kľúčová najmä v rámci vytvárania a implementácie preventívnych programov, ktoré majú za cieľ minimalizovať výskyt sociálno-rizikových javov, ako sú šikanovanie, závislosti, násilie či iné rizikové správanie.

Kompetencie a aktivity koordinátora prevencie


VÝCHOVNÝ PORADCA

Mgr. Martin Mozola

Výchovný poradca v škole má dôležitú úlohu pri poskytovaní poradenstva žiakom v oblasti vzdelávania, kariérneho výberu, osobného rozvoja a riešenia výchovno-vzdelávacích problémov. Jeho práca zahŕňa individuálnu aj skupinovú podporu žiakov, spoluprácu s rodičmi a učiteľmi, ako aj administratívnu činnosť týkajúcu sa kariérneho poradenstva a výchovného poradenstva.

Kompetencie a aktivity výchovného poradcu


ĎALŠIE MOŽNOSTI POMOCI

Na Slovensku existuje široká sieť organizácií a inštitúcií, ktoré poskytujú pomoc študentom, učiteľom a rodičom pri zvládaní rôznych výziev. Tieto organizácie ponúkajú podporu v oblastiach duševného zdravia, prevencie rizikového správania, riešenia rodinných či vzdelávacích problémov a poskytujú praktické návody a materiály, ktoré pomáhajú zlepšiť vzdelávacie prostredie aj rodinnú pohodu. Cieľom tejto sekcie je ponúknuť prehľad možností, ktoré sú dostupné pre:

  1. Študentov/žiakov – Organizácie a zdroje, ktoré podporujú mladých ľudí pri riešení ich problémov v oblasti duševného zdravia, vzdelávania, vzťahov a osobnostného rozvoja.
  2. Učiteľov – Odborné inštitúcie, ktoré ponúkajú metodiky, školenia a praktické návody pre učiteľov, aby mohli lepšie pracovať so žiakmi v kríze, riešiť problémy so správaním, zvládať šikanu a podporovať pozitívne školské prostredie.
  3. Rodičov – Inštitúcie a organizácie, ktoré poskytujú odborné materiály a poradenstvo rodičom, aby mohli efektívne podporovať svoje deti v krízových situáciách, riešiť problémy s výchovou a lepšie zvládať rodinné výzvy.

Pre študentov/žiakov – "Sprievodca pre mladých: Podpora duševného zdravia a riešenie ťažkostí a problémov"
Pre učiteľov – "Metodická podpora pre učiteľov v krízových situáciách"
Pre rodičov – "Rodičovský sprievodca výchovou a krízovými situáciami"