Čítame radi

Tešíme sa na ďalšie čitateľské zážitky!
Pozrite si niekoľko fotografií
Trieda II.OG sa zapojila do 16. ročníka Čitateľského maratónu, ktorého cieľom bolo podporiť čítanie a zvýšiť záujem o literatúru medzi mladými ľuďmi. Žiaci si priniesli na čítanie knihy podľa vlastného výberu, diskutovali o nich, vymieňali si názory, čím získali nové inšpirácie. Tento ročník opäť potvrdil význam rozvoja čitateľských návykov a tvorivého myslenia. Tešíme sa na ďalší ročník!
Pozrite si niekoľko fotografií
Študenti IV.OG sa na hodine literatúry ponorili do sveta Eža Vlkolinského. Dielo spracovali netradične – vytvorili komiksy. Po prečítaní textu si vybrali kľúčové scény, ktoré ožili v ich kresbách a v bublinách s textom. Každá skupina prispela vlastným pohľadom na dielo. Tento kreatívny prístup priniesol žiakom zábavu, umožnil im hlbšie pochopiť príbeh, jeho posolstvo a hodnoty, ktoré Hviezdoslav v diele vyjadril.
Pozrite si niekoľko fotografií
Už sa stalo tradíciou, že v období okolo Mikuláša sa koná slovenčinárska súťaž Milujeme slovenčinu pre študentov v maturitnom ročníku. Tá má preveriť ich znalosti zo slovenčiny. Hlavným cieľom je však stráviť spolu príjemné doobedie a zabaviť sa. Inak tomu nebolo ani tento rok. Najúspešnejším tímom sa stalo družstvo zelených – študenti zo IV.A. A už teraz sa pani profesorky Bakalová, Bariličová a pán profesor Hudec tešia na ďalší ročník a ďalších súťaženia chtivých študentov.
Fotogaléria
Cieľom projektu Záložka spája školy je podporiť čítanie a literárne povedomie medzi žiakmi rôznych škôl. Spája žiakov aj učiteľov prostredníctvom kreatívneho konceptu, ktorým je výmena knižných záložiek. Téma tohtoročného 15. ročníka, Od mravca po veľrybu – inšpirujúci svet zvierat, priniesla žiakom II.OG bohatú inšpiráciu. Prečítané príbehy o zvieratkách rozpútali v žiakoch tvorivú iskru. Hodiny slovenského jazyka a literatúry sa tak premenili na umeleckú dielňu. Zhotovili pestré a originálne záložky na základe vlastných ilustrácií. Tieto výtvory boli zaslané kamarátom z GOHA Hodonín. Na znak vďaky za milé gesto českí žiaci zaslali našim svoje vlastnoručne vyrobené záložky.
Fotogaléria
Vzdelávanie je aj o zážitkoch, ktoré formujú a rozvíjajú myslenie a empatiu žiakov. Práve tohto princípu sa drží aj naša škola. Po prečítaní básne "Nehaňte ľud môj" sme so žiakmi IV.OG diskutovali o jej témach a morálnych dilemách, ktoré prináša. Následne sme vytvorili skutočnú situáciu, zinscenovali súd. Trieda sa rozdelila do dvoch skupín: na jednej strane stáli neprajníci slovenského národa, na druhej strane obhajcovia práv a záujmov Slovákov. Zážitkovým učením si žiaci rozvíjali kritické myslenie, schopnosť argumentácie, prekonávali trému, získavali sebavedomie.
Pozrite si niekoľko fotografií
Adriana Ostrožlíková
Žiaci III.A a V.OG sa zúčastnili prednášky Úvod do grafológie, ktorú viedol Mgr. Peter Bakay. Dozvedeli sa, že každý človek má niekoľko typov písma, ktoré sa časom mení a záleží aj od toho, v akom emočnom rozpoložení sa nachádza. Arkáda, girlanda, uhol, nitka a iné grafologické znaky prezrádzajú veľa o charaktere či aktuálnej nálade. Rukopis ukazuje, aké je naše sebavedomie, veľkosť ega, emocionalita, či sa vieme ovládať alebo sme impulzívni, či sa hodíme do praktického alebo teoretického života.
Fotogaléria
Žiaci III.A sa na hodine slovenského jazyka a literatúry vžili do roly básnikov a začali tvoriť dadaistické básne presne podľa návodu zakladateľa Tristana Tzaru. Pracovali so slovami, mali zmysel pre nonsens, prostredníctvom absolútnej slobody v tvorbe si zhotovili vlastné originálne básne.
Fotogaléria
Triedy I.OG a III.OG sa zapojili do 15. ročníka celoslovenského detského čitateľského maratónu „Čítajme si…2024”. Cieľom projektu bolo podnietiť záujem detí o čítanie. Žiaci si spoločne čítali ukážky z ich obľúbených kníh, tvorivo o nich diskutovali. Poukázali na výhody čítania - rozširovanie slovnej zásoby, vedomostí, rozvíjanie predstavivosti, empatie, osvojovanie si pravopisu a v neposlednom rade relaxovanie.
Pozrite si niekoľko fotografií