Rôzne

Čítame radi

citameradiS radosťou sa zapájame do aktivít, ktoré podporujú rozvoj čitateľskej gramotnosti a lásky ku knihám. Aj tento rok sa naši žiaci zúčastnili celoslovenského projektu „Celé Slovensko číta deťom“, ktorého cieľom je podporiť pravidelné čítanie, rozvíjať fantáziu, slovnú zásobu, emocionálnu inteligenciu a pozitívny vzťah k literatúre. Tohtoročnou témou bolo dramatizované čítanie. Žiaci z triedy VI.OG predstavili dielo od Williama Shakespeara Rómeo a Júlia. Svoje čítanie obohatili o kreatívne a humorné prvky, čím zaujali a pobavili mladších spolužiakov zo IV.OG. Projekt nám opäť pripomenul, že aj krátke každodenné čítanie má veľký význam pre budovanie pozitívneho vzťahu ku knihám.
Tešíme sa na ďalšie čitateľské zážitky!
Pozrite si niekoľko fotografií

Čitateľský maratón v II.OG

cit maratonTrieda II.OG sa zapojila do 16. ročníka Čitateľského maratónu, ktorého cieľom bolo podporiť čítanie a zvýšiť záujem o literatúru medzi mladými ľuďmi. Žiaci si priniesli na čítanie knihy podľa vlastného výberu, diskutovali o nich, vymieňali si názory, čím získali nové inšpirácie. Tento ročník opäť potvrdil význam rozvoja čitateľských návykov a tvorivého myslenia. Tešíme sa na ďalší ročník!

Pozrite si niekoľko fotografií

Kreatívna literatúra v IV.OG

ezoŠtudenti IV.OG sa na hodine literatúry ponorili do sveta Eža Vlkolinského. Dielo spracovali netradične – vytvorili komiksy. Po prečítaní textu si vybrali kľúčové scény, ktoré ožili v ich kresbách a v bublinách s textom. Každá skupina prispela vlastným pohľadom na dielo. Tento kreatívny prístup priniesol žiakom zábavu, umožnil im hlbšie pochopiť príbeh, jeho posolstvo a hodnoty, ktoré Hviezdoslav v diele vyjadril.

Pozrite si niekoľko fotografií

Milujeme slovenčinu

milujemesjl mUž sa stalo tradíciou, že v období okolo Mikuláša sa koná slovenčinárska súťaž Milujeme slovenčinu pre študentov v maturitnom ročníku. Tá má preveriť ich znalosti zo slovenčiny. Hlavným cieľom je však stráviť spolu príjemné doobedie a zabaviť sa. Inak tomu nebolo ani tento rok. Najúspešnejším tímom sa stalo družstvo zelených – študenti zo IV.A. A už teraz sa pani profesorky Bakalová, Bariličová a pán profesor Hudec tešia na ďalší ročník a ďalších súťaženia chtivých študentov.
Fotogaléria

Záložka spája školy

zalozkaCieľom projektu Záložka spája školy je podporiť čítanie a literárne povedomie medzi žiakmi rôznych škôl. Spája žiakov aj učiteľov prostredníctvom kreatívneho konceptu, ktorým je výmena knižných záložiek. Téma tohtoročného 15. ročníka, Od mravca po veľrybu – inšpirujúci svet zvierat, priniesla žiakom II.OG bohatú inšpiráciu. Prečítané príbehy o zvieratkách rozpútali v žiakoch tvorivú iskru. Hodiny slovenského jazyka a literatúry sa tak premenili na umeleckú dielňu. Zhotovili pestré a originálne záložky na základe vlastných ilustrácií. Tieto výtvory boli zaslané kamarátom z GOHA Hodonín. Na znak vďaky za milé gesto českí žiaci zaslali našim svoje vlastnoručne vyrobené záložky.
Fotogaléria

Zážitkové učenie žiakov na literatúre

kvartaVzdelávanie je aj o zážitkoch, ktoré formujú a rozvíjajú myslenie a empatiu žiakov. Práve tohto princípu sa drží aj naša škola. Po prečítaní básne "Nehaňte ľud môj" sme so žiakmi IV.OG diskutovali o jej témach a morálnych dilemách, ktoré prináša. Následne sme vytvorili skutočnú situáciu, zinscenovali súd. Trieda sa rozdelila do dvoch skupín: na jednej strane stáli neprajníci slovenského národa, na druhej strane obhajcovia práv a záujmov Slovákov. Zážitkovým učením si žiaci rozvíjali kritické myslenie, schopnosť argumentácie, prekonávali trému, získavali sebavedomie.
Pozrite si niekoľko fotografií

Adriana Ostrožlíková

Prednáška s grafológom

grafologŽiaci III.A a V.OG sa zúčastnili prednášky Úvod do grafológie, ktorú viedol Mgr. Peter Bakay. Dozvedeli sa, že každý človek má niekoľko typov písma, ktoré sa časom mení a záleží aj od toho, v akom emočnom rozpoložení sa nachádza. Arkáda, girlanda, uhol, nitka a iné grafologické znaky prezrádzajú veľa o charaktere či aktuálnej nálade. Rukopis ukazuje, aké je naše sebavedomie, veľkosť ega, emocionalita, či sa vieme ovládať alebo sme impulzívni, či sa hodíme do praktického alebo teoretického života.

Fotogaléria

Básnici z III.A

basneŽiaci III.A sa na hodine slovenského jazyka a literatúry vžili do roly básnikov a začali tvoriť dadaistické básne presne podľa návodu zakladateľa Tristana Tzaru. Pracovali so slovami, mali zmysel pre nonsens, prostredníctvom absolútnej slobody v tvorbe si zhotovili vlastné originálne básne.

Fotogaléria

Finále Slovenskej debatnej ligy

debatnyV dňoch 4. - 6. mája 2024 sa dva tímy zo školského Debatného klubu Párovská zúčastnili na Finále Slovenskej debatnej ligy, kam každoročne postupuje 20 najlepších družstiev z celého Slovenska. Tím PAR0 (Zuzana Kvaltýnová (IV.C), Adam Dzurilla (VIII.OG)) sa umiestnil na krásnom 10. mieste v rámci celého Slovenska a tím PAR1 (Simona Krošláková, Samuel Petrikovič (obaja II.D)) obsadil 14. priečku.
Obom tímom k výsledkom gratulujeme!

Zároveň sa 30. mája 2024 na Párovciach konalo aj ukončenie tohtoročnej debatnej sezóny. Študenti zorganizovali debatný turnaj, kde si zmerali sily v debatovaní na nekonvenčné tézy, napr. či slang generácie Z narobil viac škody ako úžitku. Pre tento rok sa tak rozlúčili s debatným krúžkom a pozitívami, ktoré im v podobe kritického myslenia a vecnej argumentácie prináša.

Čitateľský maratón

citajmesiTriedy I.OG a III.OG sa zapojili do 15. ročníka celoslovenského detského čitateľského maratónu „Čítajme si…2024”. Cieľom projektu bolo podnietiť záujem detí o čítanie. Žiaci si spoločne čítali ukážky z ich obľúbených kníh, tvorivo o nich diskutovali. Poukázali na výhody čítania - rozširovanie slovnej zásoby, vedomostí, rozvíjanie predstavivosti, empatie, osvojovanie si pravopisu a v neposlednom rade relaxovanie.

Pozrite si niekoľko fotografií